Cookies Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Close
Milion potwierdzeń tożsamości z eDO App
 (23-07-2021)

750 tysięcy pobrań, milion potwierdzeń tożsamości, wysokie oceny użytkowników i ciągły rozwój - tak po krótce można podsumować dotychczasowe funkcjonowanie aplikacji eDO App.

To już ponad rok!

Stworzona przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych aplikacja eDO App, umożliwiająca osobom posiadającym e-dowody zdalne potwierdzanie tożsamości, funkcjonuje od nieco ponad roku. W tym czasie zyskała nie tylko uznanie ekspertów, ale także zaufanie rosnącej rzeszy użytkowników.

W momencie swojego debiutu w czerwcu ubiegłego roku aplikacja była dostępna dla użytkowników smartfonów z systemem Android. Obecnie można pobrać ją ze sklepów Google Play, App Store, AppGallery na smartfony z systemami Android (od wersji 6.0) oraz iOS (od wersji 13.2 dla iPhone'a 7 i nowszych). Aby móc skorzystać z jej funkcjonalności, oprócz e-dowodu, konieczne jest posiadanie telefonu z modułem NFC.

Ponad 400 spraw, które załatwisz z eDO App

Dowód osobisty z warstwą elektroniczną w połączeniu z aplikacją eDO App umożliwia m.in. korzystanie z usług administracji publicznej bez wychodzenia z domu. W praktyce oznacza to, że większość spraw, które dotychczas wymagały Twojej wizyty w urzędzie możesz załatwić o dowolnej porze z dowolnego miejsca na świecie.

Dzięki aplikacji możemy korzystać z niemal 400 e-portali państwowych, takich jak m.in.: Internetowe Konto Pacjenta, Profil Zaufany, Platforma Usług Elektronicznych ZUS, eKRUS, praca.gov.pl czy Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej.  Ich pełną listę można znaleźć na stronie: Portale | login.gov.pl

eDO App to narzędzie przydatne nie tylko w kontaktach z administracją. Po raz pierwszy w usługach komercyjnych aplikacja została udostępniona w lipcu ubiegłego roku. Od tego momentu PWPW stale rozszerza grono partnerów, którzy w swoich usługach wykorzystują eDO App. Już teraz są wśród nich przedstawiciele sektora bankowości (mBank), branży energetycznej (PGNiG), rynku funduszy inwestycyjnych (UNIQA TFI, Allianz TFI) czy też przedsiębiorstwa branż, w których ważna jest wiarygodna weryfikacja wieku klientów (branża tytoniowa). 

Podpis zawarty w e-dowodzie, dzięki aplikacji eDO App, można wykorzystać  podczas zawierania umów np. najmu, wypożyczenia auta czy też przedłużania abonamentu na telefon lub Internet u dostawców usług telekomunikacyjnych. Dzięki aplikacji można nim podpisać dowolny dokument elektroniczny. Od listopada 2020 roku eDO App umożliwia korzystanie z podpisu kwalifikowanego zapisanego w e-dowodzie, a od lutego bieżącego roku aplikacja pozwala już nie tylko na odczytywanie warstwy elektronicznej e-dowodów, ale także paszportów i kart pobytu.

Załatwianie spraw w mniej niż 2 minuty – dzięki eDO App to możliwe!

Korzystanie z eDo App cechuje wygoda. Nic więc dziwnego, że użytkownicy, których jest już ponad 750  tysięcy, chętnie korzystają z aplikacji i pozytywnie ją oceniają. 96% użytkowników eDO App potwierdza swoją tożsamość za pośrednictwem aplikacji w mniej niż 2 minuty. Aż 70% użytkowników dzięki eDO App załatwia swoje sprawy w ciągu minuty.

Dużym atutem aplikacji, oprócz wygody, jest jej bezpieczeństwo gwarantowane przez zaawansowane zabezpieczenia kryptograficzne. Jakość zapewnia Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, która od ponad 100 lat jako producent polskich banknotów i dokumentów stawia na pierwszym miejscu obywateli i ich bezpieczeństwo.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na podstawie umowy nr UOD-DEM-1-385/001 z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, zawartej w dniu 10 grudnia 2013 r. Komenda Stołeczna Policji, w partnerstwie z norweskim ID-Center oraz Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. prowadzi projekt “Dokumenty – bezpieczeństwo i kontrola, w tym kontrola taktyczna”. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, na podstawie umowy nr UOD-DEM-1-385/001 z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, zawartej w dniu 10 grudnia 2013 r.


Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.

ul. Sanguszki 1
00-222 Warszawa
Zobacz na mapie
centrala tel. 22 235 20 00
fax 22 235 24 50
pwpw@pwpw.pl

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Akceptuję Nie akceptuję
Akceptuję Nie akceptuję